contact-us
close-form

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    תוכנית תושבות לפי השקעה

    תאריך 05/01/2023

    יואל

    במידה ואינכם בעלי דרכון אירופאי והינכם מעוניינים להרחיב את השקעותיכם לאירופה ואף להתגורר בה, המאמר הזה בשבילכם. מדינות אירופאיות רבות אשר מעוניינות בפיתוח הכלכלה המקומית מנהלות תוכניות תושבות עבור זרים בעלי ממון אשר ביכולתם להשקיע סכומי כסף במדינה בנדל"ן ובתחומים נוספים. כאמור אם הינכם בעלי דרכון אירופאי, לא תצטרכו את תוכנית התושבות ותוכלו להתגורר במדינות אירופה השונות באין מפריע. אולם אם יש לכם את האמצעים הכספיים להשקעה, אתם מעוניינים להתגורר באירופה ואין בידכם דרכון אירופאי, הישארו עמנו כאשר נסקור עבורכם את שלושת המדינות בעלות תוכניות התושבות המבוקשות ביותר בקרב משקיעי נדל"ן ישראלים.

    פורטוגל

    פורטוגל אשר נפגעה קשות מהמשבר הכלכלי של שנת 2008, חוקקה מיד בשנה שלאחר מכן תקנות אשר מעניקות תושבות ואף אפשרות התאזרחות עבור משקיעים זרים במדינה. זאת בנוסף למבול הענקת האזרחות למגורשי ספרד שסחפה את כל מדינת ישראל בסערה כאשר אלפי אזרחויות הוענקו. אם זאת, פורטוגל בשנים האחרונות החלה להקשות על קבלת האזרחות עקב הקלות הרבה בה הוענקו כל כך הרבה אזרחויות.

    שלושת הדרכים לקבלת תושבות בפורטוגל באמצעות השקעה הן:

    • השקעת נדל"ן – יש לרכוש נכס בעלות של למעלה מ-500 אלף אירו ולהוכיח כי בעל הנכס הוא הבעלים הבלעדי. כמו כן, ישנה אפשרות להשקיע סכום של 350 אלף אירו בקנייה של נדל"ן בתנאי שהנכס נמצא במיקום פריפריאלי בעל צפיפות אוכלוסין נמוכה, הינו בן למעלה מ-30 שנה ויש להשקיע כסף בשיפוצו.
    • השקעה כללית – במידה ואינכם מעוניינים ברכישת נדל"ן ופניכם מועדות להשקעות מתחומי אחרים, יש להשקיע סכום של למעלה ממיליון אירו בחשבון השקעות בבנק פורטוגזי.
    • יצירת מקומות עבודה – יש לייצר לפחות כ-10 מקומות עבודה חדשים עבור אזרחים בשטח פורטוגל.

    לאחר כל אחת מן ההשקעות לעיל תהיו זכאים לקבל היתר תושבות זמני בן שנה ובו תצטרכו לשהות מינימום 7 ימים בשטח המדינה. לאחר שנה תקבלו שני אישורים דו שנתיים שיצריכו מכם לשהות כ-14 יום במדינה בכל שנה. לאחר חמש השנים תוכלו להמשיך לקבל אישורים דו שנתיים או לעמוד במבחן היסטוריה בשפה הפורטוגזית אשר צליחתו תעניק לכם אזרחות פורטוגלית.

    ספרד

    ספרד אשר צמודה לפורטוגל וגובלת איתה במערב הינה בעלת תוכנית התושבות היקרה ביותר באירופה ומצריכה מכם השקעה מינימלית של 500 אלף אירו ללא הנחות המתחשבות במיקום ובסוג הנכס בדומה לפורטוגל שכנתה. ההשקעה יכולה להיות בנדל"ן פרטי או מסחרי וקיימת אפשרות לחבר מספר השקעות יחדיו על מנת להגיע לגובה הסכום הדרוש בקבלת תוכנית התושבות.

    בקשה לקבלת התושבות אורכת כ-20 יום ולאחר קבלתה תקבלו אישור תושבות של שנתיים במדינה אשר אינה דורשת מכם מינימום ימי שהייה במדינה. כמו כן, אישור התושבות מוענק גם למשקיע וגם לבני משפחה מדרגה ראשונה הכוללת בני זוג וילדים עד גיל 18. לאחר חמש שנים יוכל המשקיע לקבל מעמד של תושב קבע ובו אכן יצטרך להוכיח כי הוא ביקר מספר פעמים במדינה במהלך חמש השנים.

    לאחר תקופה של 10 שנים יהיה המשקיע זכאי לקבל אזרחות ספרדית, אך חובה עליו להיות בקיא בשפה הספרדית. שימו לב, ספרד אינה מאשרת לאזרח להחזיק אזרחות כפולה אלא אם כן אתם בעלי אזרחות פורטוגלית, אנדורית או אחת ממושבות ספרד לשעבר.

    קפריסין

    קפריסין הממוקמת כ-40 דקות טיסה מישראל מנהלת תוכנית תושבות מתירה ביותר עם מספר דרכים לקבל מעמד של תושבות ולהתאזרח בסופו של דבר. ישנם שני מסלולים לקבת תושבות קבע במדינה ואף ישנה האופציה לקבלת תושבות זמנית במדינה לאלו שעדיין בודקים את השטח ומתלבטים לגבי ביצוע ההשקעה.

    • תושבות קבע במסלול המהיר – במסלול הזה תוכלו לקבל אישור תושבות קבע תוך חודשיים עד שלושה ממועד הבקשה. כדי לקבל תושבות קבע עליכם להשקיע ברכישה של נכס נדל"ן או שניים בעלות של מינימום 300 אלף אירו בנוסף למע"מ. תצטרכו להוכיח כי אתם בעלי הכנסה של מינימום 30 אלף אירו בשנה, אין לכם רישום פלילי במדינת ישראל ובנוסף גם להפקיד פיקדון של 30 אלף אירו בקפריסין שיהיה נעול למשך שלוש שנים. במידה ואתם מעוניינים להגר ביחד עם בני משפחה, תצטרכו לשלם תוספת עבור כל בן משפחה אשר יצטרף. היתרון המשמעותי במסלול המהיר מתבטא גם בכך שלא תצטרכו להעתיק את מקום מגוריכם לקפריסין.
    • תושבות קבע במסלול האיטי – במסלול האיטי תצטרכו להשקיע סכום מינימלי של 100 אלף אירו בלבד, אולם הבירוקרטיה עלולה להיות מייגעת וארוכה ועליכם להוכיח כי בזמן התושבות ביקרתם בקפריסין מספר פעמים. במסלול האיטי משך קבלת התושבות נעה בין 12 ל-16 חודשים ובה בני הזוג וילדיו של המשקיע גם הם יהיו זכאים לתושבות, אך לא הוריו של המשקיע. כמו כן, במסלול האיטי לא תוכלו לקבל אישור עבודה בקפריסין אלא רק להחזיק מניות בחברה מקומית.

    משקיע אשר מעוניין להפוך את מעמדו מתושב קבע לאזרח קפריסאי לכל דבר יהיה חייב להוכיח כי הינו תושב המדינה בתקופת זמן של מינימום שבע שנים וכי הוא התגורר בשטח המדינה תקופת זמן של 365 ימים בשנה כפול 7 שנים, כלומר 2555 ימים בסה"כ. אמנם המשקיע יכול למתוח את תקופת הזמן מעבר לשבע שנים, אך השנה האחרונה (או 365 הימים) חייבת להיות רצופה.

    תושבות זמנית

    אישור התושבות הזמנית מיועד למשקיעים אשר עדיין לא ביצעו החלטה סופית לגבי השקעה במדינה ומעוניינים להתגורר זמן מה במדינה כדי לסרוק את השטח בחיפוש אחר ההשקעה המתאימה להם. תהליך התושבות הזמנית הינו מהיר וזול וידרוש מכם צילום דרכון בתוקף, אישור על הכנסה מחוץ לקפריסין, אישור בעלות על נכס או חוזה שכירות, פיקדון בנקאי סגור על סך 850 אירו, ואישור בנקאי שמצהיר על הפקדת כספים בבנק מקומי אשר מקורם מחוץ לקפריסין. אישור התושבות הזמנית אינו מקנה לכם אישור עבודה ויש לחדשו בכל שנה. כמו כן, הנכם עלולים להתקל בבירוקרטיה מקשה מצד הרשויות הקפריסאיות בהתאם לשיקול דעתם ולספק מסמכים והצהרות לגבי בני משפחה נוספים שיתלוו אליכם.

    כתיבת תגובה

    banner