contact-us
close-form

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אתר הנדל"ן שכל משקיע רציני חייב להכיר

    תאריך 02/05/2022

    יואל

    בתור משקיעים מנוסים ומתחילים כאחד, היה מאוד קשה להבחין ולהחליט באיזה נכס, באיזו מדינה, מחוז ושכונה להשקיע. השקעה בנדל"ן דורשת לא מעט חשיבה, תכנון וביצוע נכון שבדרך כלל מוטלים על המשקיע עצמו. אמנם יש חברות וסוכני נדל"ן שיכולים לעשות עבורכם את העבודה, אבל בכדי שתהיו מחוברים למהות ההשקעה ותהיו מוכנים להוציא לא מעט כסף, הדרך הכי טובה היא לעשות זאת בעצמכם.

    בעבר על מנת לקבל מידע על המדינות ושווקי הנדל"ן היה צורך בפגישות עם סוכנים ספציפיים, בנסיעות תכופות למדינת היעד, בדיקות שטח, מיפוי עירוני, חישוב מיסים ועוד. כל הדברים הללו הקשו על המשקיע לקבל החלטה ברורה בעצמו והוא נאלץ להיוועץ בסוכני נדל"ן שונים ולסמוך על דעתם בלית ברירה. לא תמיד המידע היה נכון, והיו לא מעט מקרים שההשקעה הסתיימה בכישלון שנבעה בעקבות חוסר המידע הנגיש לכלל האוכלוסייה.

    היום המצב שונה יותר מאי פעם. האינטרנט הנגיש לנו הררי מידע בכל תחום שנרצה, ובעיקר כאלה שלא נלמדים בבית הספר. המצב הזה השפיע גם על שוק הנדל"ן, בו כעת כל משקיע יכול לבחור את הנכס שירצה אפילו בלי לצאת מהבית! אינספור אתרי הנדל"ן המציעים בתים למכירה ולהשכרה, אתרי השוואות בין נכסים, פורטלים עם מאמרי מידע, אתרי סטטיסטיקה ומחקר – כל מה שצריך כדי לבחור את סוג ההשקעה, מיקומה ואופן חישוב התשואה.

    מה החיסרון?

    מרוב כמות המידע והיצע האתרים, קשה לדעת אילו מהם מאומתים, אילו לא מעודכנים ובאילו אתרים המידע סתם לא מעודכן. בנוסף, נוכלויות תמיד יהיו וקשה לדעת איזה אתר מספק את המידע הנכון, או את המידע שהוא רוצה שאתם תדעו. החיסרון העיקרי באתרי האינטרנט הוא לעיתים חוסר האינפורמציה או נכונות המידע, מכיוון שכל אחד היום עם מעט הבנה טכנולוגית יכול לפתוח אתר ולכתוב על נושאים שהוא רוצה. אין אכיפה על המידע, על כן קשה למצוא אתרים מאומתים שמספקים מידע מדויק.

    מצד שני, כאשר אתם נפגשים עם סוכנות נדל"ן, לא תמיד הם יציגו לכם את כל האפשרויות שרלוונטיות עבורכם. יש להם גם אינטרס להרוויח מעמלות המכירה, כך שהייעוץ שהם יתנו לכם לא תמיד יהיה אובייקטיבי. כמובן שהם יתאימו את ההצעות שלהם בהתאם לתקציב ולדרישות, אך כדי באמת להיות שלם עם ההחלטה המשמעותית של בחירת הנכס, כדאי שתהיו מודעים לכל הפרטים.

    איפה אפשר לבדוק נתונים מאומתים?

    כל משקיע חייב שיהיה לו אתר אחד ממנו הוא שואב נתונים ועל פיהם הוא פועל. האתר הפופולרי ביותר בתחום הוא Global Property Guide או בעברית – "מדריך ההשקעות הגלובלי". מדובר באתר השקעות מבוסס מאוד, עד כדי כך שבוויקיפדיה הוא צוטט לפחות כ-200 פעמים, והוא הוזכר מאות פעמים בערוצי התקשורת העולמיים כגון BBC ,CNN ,Fox News ועוד רבים. בנוסף, צוות האתר פיתח מאגר תשואות בין היחידים בעולם שמכיל חישובי תשואה בהתאם לתנודות בשוק הנדל"ן המקומי, ומאפשרות לכם לחשב היקף הכנסות משוערך לפני ההשקעה.

    לאתר מספר יתרונות שממקמים אותו במקום הראשון:

    1. אובייקטיביות ­­– מאחורי האתר עומדים אקדמאיים וכלכלנים בכירים הכותבים מטעם הניסיון שלהם והיכרות עם השוק. אין כאן שום חברה מסחרית מאחורי האתר ואין להם מטרה למכור לכם נכסים מכיוון שזו לא מהות האתר. הוא נועד בדיוק על מנת לעזור למשקיעים לבחור את המיקום המועדף, לזהות מגמות בשווקים ולהכיר את הרגולציות שיש בכל מקום. ישנה קטגוריה באתר בה ניתן לחפש נכסים לפי פרמטרים שונים, אך הם לא בבעלות האתר עצמו, אלא על ידי סוכנויות נדל"ן שונות שמשווקות את עצמן באתר הזה.לאתר יש דפים גלויים בהם הוא מצהיר את כוונותיו, את המקורות שלו והוא מתנהג בשקיפות רבה מול הגולשים. בכל מאמר ומידע הם מציינים את המקור ומאפשרים לכם לבדוק אותם בכל עת. הנה לדוגמה דף שאלות ותשובות שמכיל בין היתר את מקורות המידע והדרך בה הם משתמשים בהם.
    2. כמות מידע מרשימה – האתר הזה פעיל יותר מעשור, כך שבמהלך השנים הצטברו אצלו מאות ערכים על יבשות, מדינות, מחוזות ואפילו שכונות. האתר מתעדכן באופן קבוע בהתאם לנתונים שמתפרסמים, ולמחקרים שהם עצמם מבצעים. יש שם אינספור מאמרים, כלים וחישובים שיחסכו מכם כאב בחיפוש נוסף אחר המידע באינטרנט. מדובר באמת בפורטל הנדל"ן חזק שהרבה משקיעים משתמשים בו לבירור השקעותיהם.
    3. השוואות – תוכלו להשוות באתר בין מדינות, יבשות ומחוזות שונים לפי הפרמטר שתרצו – מיסים, תשואה, ערים יקרות ולפי צמיחת שוק הנדל"ן. לפי המדדים הללו תוכלו להשוות בצורה קלה לפי הפרמטר החשוב לכם, ועל ידי הכלי הזה לבחור מספר מדינות ולהתמקד בחיפוש אחר נכסים אטרקטיביים בהן.

    לסיכום, כדאי מאוד לשמור את כתובת האתר: https://www.globalpropertyguide.com/ ולהשתמש בו בכל פעם שאתם מתלבטים בנוגע לרכישת הנכס, או במידה ויש לכם נכס קיים, לעקוב אחר השינויים והתנודות בשווקים. אתר זה ייתן לכם פרספקטיבה שונה מאשר סוכני נדל"ן או סוכניות שמתרכזות ספציפית במדינה זו או אחרת, כך שבמקרים הללו חשוב לקבל נקודת מבט אובייקטיבית מאתר כזה. כמובן שתמיד כדאי להשוות אותו עם מקורות אחרים, אך מבחינת אמינות ואמיתות המידע יש כאן על מי לסמוך.

    כתיבת תגובה

    banner