contact-us
close-form

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    מדוע לא תמצאו מידע על ארצות הברית באתר שלנו?

    תאריך 02/05/2022

    יואל

    במהלך המסע להשקעות נדל"ן משתלמות, מידע אמין הוא המפתח להצלחה. ככל שיעמדו לרשותכם יותר נתונים מעשיים על האזור בו אתם שוקלים להשקיע, ככל שתדעו יותר על האוכלוסייה באזור והשירותים העומדים לרשותה, כך תוכלו לבצע החלטה שקולה ובטוחה יותר. לשם כך הקמנו את האתר הזה: כדי להעניק לכם מידע אמין, ישיר ועדכני שיאפשר לכם להשוות נתונים ולפתוח אפשרויות בדרך לביצוע אחת ההחלטות המשמעותיות בחייכם. אך לאחר שקראתם מידע באתר ובדקתם מספר תחומים, סביר להניח שהתחלתם לשאול את עצמכם דבר אחד מרכזי: למה לא נמצא פה שום מידע אודות השקעה בנדל"ן בארצות הברית?

    אל חשש, אנחנו לא מסתירים מכם מידע

    לא מדובר בנושא שאנחנו רוצים לשמור ללקוחות מסוימים ולמנוע מאחרים, גם לא מדובר במקום בו לא שווה להשקיע. אבל כן קיים פרמטר אחד שהשפיע על ההחלטה שלנו וגרם לנו להתמקד בשווקים אחרים ולעזוב את שוק ההשקעה של ארצות הברית – הגודל.

    ארצות הברית היא מדינה עצומה (שמורכבת מעשרות מדינות נפרדות) ולכן שוק הנדל"ן שלה עצום. כדי להצליח להציג מידע נכון, מאומת ועדכני בנוגע לשוק הנדל"ן של ארצות הברית, יש צורך בהיכרות עמוקה עם אזורים שונים בה, עם חוקים שונים, תקנות ומיסים. כל אלו הופכים את ההתמצאות בשוק הנדל"ן של ארה"ב לעיסוק שווה ערך למשרה מלאה פלוס. בגלל שאנחנו לא מעוניינים לספק באתר חומר שטחי או לרפרף על נושאים בלי להתעמק בהם ולהעניק מידע מעשי לקורא, ויתרנו על השוק בארצות הברית ובחרנו להתמקצע בשוק אחר: השקעות נדל"ן באירופה.

    בכל אופן, הבאנו לפניכם מספר פרמטרים שחשוב לבדוק בטרם רכישת נכס נדל"ן בארצות הברית:

    מדינה

    השקעה בעיר ניו יורק רחוקה מהשקעה בעיירה באריזונה כמו המרחק בין שמים וארץ. לכל מדינה בארצות הברית אוכלוסייה משלה, ממשל משלה, היצע וביקוש שונים ורמת הגירה חיובית שונה. חשבו על הנושא כך: בישראל עצמה יש הפרשים עצומים בין הסכומים הנדרשים להשקעה בתל אביב ובין הסכומים שתצטרכו להשקעה בקריית שמונה. יש למדינה הווי, מרקם חברתי ואירועים אקטואליים שמשפיעים על מצב שוק הנדל"ן, כאשר ישראל היא מדינה שנמצאת באופן כללי במצוקת נדל"ן שגורמת לביקוש לעלות על ההיצע כמעט בכל מקום. עכשיו קחו את המדינה שתיארנו – ותכפילו אותה פי 50… קיבלתם את סדר הגודל של ארצות הברית. חמישים מדינות שונות, כאשר לכל אחת מהן מאפיינים שחשוב לקחת בחשבון בנפרד.

    לכן, לפני שאתם מתפתים להשקיע במיקום מסוים בגלל שמדובר לכאורה באזור ביקוש גבוה, חפשו אדם אובייקטיבי מהמדינה עצמה איתו תוכלו לדבר. בקשו ממנו לתאר את מצב הנדל"ן באזור המבוקש ושאלו אותו האם היה עושה את אותה השקעה בעצמו.

    מיסוי

    לכל מדינה בארצות הברית חוקי מיסוי שונים ביחס לנכסים נדל"ניים, כאשר ברוב המקרים מדובר במס שנקבע לפי ההכנסה השנתית של הבעלים וינוע בין 10 ל-35 אחוזים. לפני ההחלטה על רכישת הנכס בקשו מהחברה המתווכת פירוט של חוקי המיסוי באותה מדינה כדי לוודא שהמספרים יגבו את הרווח שלכם כפי שחשבתם מלכתחילה.

    תיירות

    אזורים מסוימים בארצות הברית הם המקומות הכי תיירותיים בעולם (ניו יורק, קליפורניה, לאס וגאס) בעוד אזורים אחרים מושכים תיירים ספורים בשנה, אם בכלל. כאשר אתם שוקלים השקעה בנכס תיירותי באזור מסוים בארצות הברית, לצורך עסק תיירותי או דירת AirBnb, בדקו מהו מצב התיירות באזור. קל לבצע את הבדיקה הזו באמצעות כניסה פשוטה לאתר AirBnb והשוואת מחירי דירות באזור הרצוי. כך תוכלו לנבא, ברמת דיוק סבירה, מהם הרווחים שתוכלו להפיק מהשקעה בדירת נופש בארצות הברית.

    רגולציה והליך הקנייה

    בעוד באופן כללי ארצות הברית מעודדת השקעות חיצוניות ומקילה על הרוכשים, בארצות שונות ובמועצות מקומיות שונות העניין מורכב יותר. בחלק מהמקומות ההשקעה מתאפשרת רק על ידי חברת נדל"ן מקומית מארצות הברית, במועצות מסוימות יש לשלם מס מקומי גבוה ובמדינות אחרות (קליפורניה, למשל) קיימים חוקים נוקשים שמקשים על פינוי דייר סרבן. לכן, לפני הרכישה נמליץ לבדוק מקרוב את חוקי המדינה והאזור בהם תרצו להשקיע ולוודא שאין בחוק סעיף שיסכן את ההשקעה שלכם.

    תחזוקה

    עניין מהותי נוסף סביב ההשקעה בנדל"ן בארצות הברית נוגע לאופן תחזוקת הנכס. בעוד בישראל כל נכס אומנם דורש תחזוקה, אך מדובר בעניינים מינוריים כמו צביעה או שיפוץ שירותים – בארצות הברית הבתים נבנים לרוב מעץ או מעץ ומלבנים. בשל כך הם הרבה פחות עמידים ודורשים הרבה יותר תחזוקה. בדקו מראש אילו עלויות הנכס ידרוש מכם: כל כמה שנים תצטרכו לשלם על תחזוקת העץ? האם כדאי לשלם לביטוח נזקי טבע?

    אם אני רוצה להשקיע בנדל"ן בארצות הברית למרות המורכבות, לאן כדאי לי ללכת?

    לשמחתנו, קיימים אינספור אתרים ופורטלים שמתמחים בהשקעות נדל"ן בארה"ב וישמחו לעזור לכם במהלך המסע. נמליץ להתחיל מהמקורות הבאים כדי להשיג מידע עדכני:

    • BNH – חברה ישראלית להשקעה בארצות הברית שפורשת באתר שלה ידע כללי רחב בתחום.
    • Homeunion – מנוע חיפוש נכסים שמאפשר הצגת סטטיסטיקות ונתונים עדכניים בנוגע למגוון ערים ברחבי ארצות הברית.

    החלופה – השקעה בנדל"ן באירופה

    כדי לוודא שנוכל לכסות היטב את נושא ההשקעות ולהעניק שירות מקסימלי ללקוחות שלנו, בחרנו להתמחות בתחום ההשקעות בנדל"ן באירופה. שוק ההשקעה בנדל"ן בארה"ב, הוא עולם בפני עצמו, ולכן ההתמקדות באירופה מסייעת לנו לתרום לכם יותר מידע ויותר ניסיון בלי להתפרש על שטח רחב נוסף.

    להשקעה בנדל"ן אירופאי מספר יתרונות משמעותיים:

    • הנכסים נמצאים במרחק סביר מישראל, וקל לטוס אליהם כדי לחוות את הנכס שתרכשו בשטח.
    • השוק האירופאי במדינות רבות פתוח מאוד למשקיעים ומעודד השקעה בעזרת הטבות מס ואזרחויות.
    • ההשקעה סביב ערים מבוקשות באירופה, בעיקר ערים סטודנטיאליות וצעירות, תאפשר לכם להפיק תשואה משמעותית וגבוהה בהרבה מהתשואה של נכסים בישראל.

    מעוניינים להשקיע בנדל"ן באירופה ולהשיג תשואות משמעותיות? נשמח לעזור לכם עם הידע והניסיון שצברנו במשך שנותינו בתחום.

    כתיבת תגובה

    banner