contact-us
close-form

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    שוק המניות והנדל"ן בדובאי בעלייה

    תאריך 04/04/2024

    יואל

    מהרגע בו נחתמו הסכמי אברהם בספטמבר של שנת 2020 המוני משקיעים ישראלים החלו לנהור אל דובאי ולשאר האמירויות במטרה להכנס לשוק העסקים. דובאי אשר ממוקמת במיקום אסטרטגי בין יבשות אסיה, אירופה ואמריקה הינה אזור סחר חופשי ואינה גובה מיסים על הכנסות. ובנוסף לכך, היא מציעה נכסים ברבע מהעלות של נכס ממוצע בלונדון שאהודה גם היא על משקיעים ישראלים. כיום נסקור את מצבם של שוק המניות והנדל"ן בדובאי נכון לרבעון הרביעי של שנת 2023 ומה צופה העתיד לדובאי.

    מוזר לחשוב כי דובאי שכיום אוחזת במוניטין עשיר במיוחד הייתה לפני עשרות שנים כפר דייגים פשוט ולא מפותח. רק לפני 100 שנים בדובאי שמתגוררים בה כיום למעלה מ-4 מיליון בני אדם, התגוררו כ-20 אלף איש בלבד. התפתחותה של דובאי החל בתחילת שנות ה-70 עם הקמת איחוד האמירויות וכבר בשנות ה-90 נרשם פיתוח מאסיבי לאור גילוי כמויות הנפט. למרות זאת תעשיית הנפט שהפכה את דובאי למעצמה הכלכלית שהיא, מהווה כ-20% בלבד מהכלכלה שלה. הממשלה המקומית פונה לתעשיות נוספות כמו תיירות, נדל"ן, מניות ועוד. כך שאם אתם מחפשים להשקיע בנדל"ן או במניות במדינה ששואטת קדימה, דובאי יכולה להיות מקום מעולה בשבילכם.

    נכון לרבעון הרביעי של שנת 2023, מחירי הנדל"ן בדובאי ממשיכים לטפס למעלה והבלימה אינה נראת באופק. משנה לשנה נרשמות עליות של עשרות אחוזים, וביחד לשוק הנדל"ן מצטרף גם שוק המניות שגם הוא נמצא בעלייה ונגיש אף יותר בשל מחירי כניסה נמוכים שמתחילים מכ-2500 דולר בלבד. ישנה גם הסכנה כי דובאי נמצאת בבועה והמחירים לבסוף יבלמו יצנחו מעטה, אך נכון לעכשיו השווקים בדובאי מטפסים מעלה בקצב גבוה ומאפשרים למשקיעים להתפרנס בכבוד ולהרוויח תשואות גבוהות במיוחד.

    מדוע מומלץ להשקיע בנדל"ן בדובאי

    • עלות – בניגוד לדעה הרווחת כי הנדל"ן בדובאי הינו לעשירים בלבד, מחירי הנדל"ן בה נמוכים בהשוואה למדינות אירופאיות מתפתחות ותוכלו למצוא נכסים החל מ-100 אלף אירו.
    • מיסוי נוח – דובאי אשר מוגדרת לאזור סחר חופשי פוטרת אתכם מתשלום של מס שבח ומס רווחי הון. המס היחיד שתצטרכו לשלם הוא מס על רווחים משכר דירה שעומד על כ-5% בלבד. בנוסף לכך, ישנה אמנת מס בין ישראל ודובאי שתמנה מכם תשלום כפול בשתי המדינות.
    • תשואה – התשואה בדובאי גבוהה בהשוואה למדינות אירופאיות אחרות ועומדת על כ-6%.

    אחד היתרונות הנוספים בהשקעות נדל"ן בדובאי הוא ההיצע של הנכסים אשר זמין עבורכם. מעבר לדירות היוקרה אשר מאפיינות את דובאי, תוכלו להשקיע בדירות קטנות וצנועות יותר באזורים בהם גרים מהגרי העבודה אשר מהווים לכ-80% מתושבי דובאי. ההתעסקות מולם אמנם עלולה להיות מאתגרת יותר, אך יכולה להניב לכם תשואה גבוהה יותר מאשר נכסים במקומות המרכזיים בעיר.

    לכך יש גם להוסיף כי דובאי נמצאת בהתפתחות מתמדת ולא מזמן היא פרסמה את תוכנית דובאי 2040. התוכנית חושפת את מאמצי הממשלה להשקיע בפיתוח המדינה וקישור כל חמשת החלקים המרכזיים שלה, ולהפוך את דובאי למדינה "20 דקות", כלומר היכולת להגיע מכל מקום ב-20 דקות נסיעה בתחבורה הציבורית.

    מדוע מומלץ להשקיע במניות בדובאי

    ערכן של המניות בדובאי נמצא בעלייה והן נתנות לרכישה בסכומים משמעותית נמוכים יותר מהשקעה ברכישת נכסים. אולם, על מנת לרכוש מניות שיכולות להניב לכם רווחים יש לבצע סקר שוק נרחב ולא לרכוש מניה בכל חברה אשר מציעה את מרכולתה. שלושת כללי האצבע לרכישת מניות הם:

    • חשבו את סכום הרכישה – ישנן המון מניות שמוצעות למכירה, אבל כדאי שלא תקנו חתול בשוק מומלץ להשקיע כ-10% עד 15% מההכנסה השנתית שלכם. זהו סכום שמאפשר לכם מרווח תמרון ולא יפגע בכם אנושות במקרה של נפילת ערך המניה.
    • בחירת מניה נכונה – בין כל המניות המוצעות למכירה בשוק, מומלץ לאו דווקא לבחור את אלו שנמצאות כעת בעלייה, אלא דווקא את אלה שנמצאות בירידה מתונה. המניות הללו עתידות לעלות חזרה ולהניב לכם רווחים עתידיים.
    • בחירת סוכן מניות – לא תוכלו פשוט לגשת לבנק ולבקש להשקיע במניה כלשהיא, על מנת לרכוש מניות יש לפנות אל סוכן שמתעסק בכך ולבצע את הרכישה דרכו. ישנם מאות סוכני מניות שיציעו לכם לרכוש מניות בדובאי, וודאו כי אתם בוחרים בסוכן מניות מקצועי ובעל ותק בשוק הנ"ל.

    לסיכום נוכל להגיד כי כאשר שאר מדינות אירופה יודעות ירידות במחירי הנדל"ן ובערך המניות, המצב בדובאי ובאיחוד האמירויות הוא הפוך. מחירי הנדל"ן נמצאים בעלייה מתמדת וישנן מגוון מניות הניתנות לרכישה על ידי סוכנים יעודיים. נמליץ לכם גם לבדוק לגבי רכישת נכסים באבו דובאי השכנה אשר מהווה לאמירות הגדולה ביותר אחרי דובאי ומציעה מיסוי נוח אף יותר.

    כתיבת תגובה

    banner