contact-us
close-form

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    שוויץ מקלה על פתיחת חשבון בנק

    תאריך 24/12/2023

    יואל

    בשנה האחרונה בצל המהפכה המשפטית ישראלים רבים התחילו בהעברה של כספים מחוץ למדינה ובפתיחה של חשבונות באירופה וארה"ב. הסכום המשוער שהועבר מישראל על ידי לקוחות פרטיים ועסקיים עומד על כ-12 מיליארד שקל. זאת מאחר והמצב הכלכלי בארץ נמצא במצב לא יציב לאור האינפלציה שמשתוללת, ודירוג האשראי שנמצא בסכנת ירידה.

    שוויץ היא אחת המדינות המבוקשות ביותר לפתיחת חשבונות בנק על ידי זרים. בוודאי שמעתם על אנשי עסקים עשירים שבבעלותם חשבונות בנק בשוויץ, ואכן כשליש מהון הפרטי והעסקי שמוחזק מחוץ למדינת המקור נמצא בשוויץ. זאת מאחר והמדינה נחשבת לאחת העשירות ביותר בעולם עם תמ"ג גבוה במיוחד, מטבע מקומי חזק במיוחד ואינפלציה נמוכה. בעקבות הביקוש הגבוה לחשבון בנק שוויצרי, הבנקים המקומיים התנו את הפתיחה בתנאים מחמירים וסף כניסה גבוה במיוחד.

    אולם לאחרונה המדינה הודיעה על הורדת רף הכניסה להפקדה של 100 אלף דולר בלבד, כאשר במשך שנים הסכום נע סביב מיליון דולר. זוהי בשורה משמחת במיוחד עבור ישראלים שמנסים להגן על ממונם ולהעבירו מעבר לים. עדיין אינם פרטים חד משמעיים לגבי מכסת חשבונות בנק או כמות הלקוחות שיורשו לפתוח חשבון ברף הכניסה הנמוך, אך ההערכה היא כי ההקלה תחול על מספר לקוחות בודדים בלבד. נאמר כי גם לקוחות ישראלים יזכו לקבל שירות וליווי בשפה העברית בעת פתיחת חשבון במדינה, בשונה ממדינות אירופאיות אחרות בהן לקוחות נדרשים למלא טפסים רבים בשפה שאינה שוגרה בפיהם.

    מדוע חשבון בנק שוויצרי מבוקש כל כך?

    במידה ופספסתם את הכתבה האחרונה שפרסמנו על שוויץ, נכון לשנת 2023 שוויץ היא אחת המדינות שהצליחו לחמוק מהאינפלציה שמכה גלים בכל רחבי העולם. אחוז האינפלציה במדינה הינו מזערי ומסקר שנערך מרבית התושבים דיווחו כי הם כלל לא הרגישו תנודות ביוקר המחייה. על כן, אלו שמחפשים היכן לשמור את כספם ולהגן עליו מפני האינפלציה בוחרים להפיקדו בחשבון בנק שוויצרי.

    בנוסף לחסינותה בפני האינפלציה העולמית, שוויץ היא אחת המדינות היציבות והעשירות ביותר בעולם. המדינה הצליחה להמנע מסכסוכים ומלחמות עולם, ובמשך שנים שמרה על רמת חיים גבוהה במיוחד. מטבע הפרנק המקומי הוא מהחזקים בעולם ומגובה על ידי מטילי זהב ורזרבות פיננסיות נוספות. היא גם כמעט ואינה מושפעת ממשבר האנרגיה העולמי בשל פלישת רוסיה לאוקראינה מאחר והיא מייצרת את האנרגיה שלה בצורת Hydro Power.

    ערך הדיסקרטיות הוא מהחשובים בשוויץ והחל משנת 1934 חשיפת פרטים של לקוח על ידי בנק מהווה לעבירה פלילית. מדינות אירופאיות מנסות במהלך השנים לכופף את החוק הנ"ל על ידי ניסיון הכנסת רגולציות שונות, אך שוויץ עומדת על שלה ושומרת בקנאות על פרטי כלל הלקוחות שלה.

    כיצד ניתן לפתוח חשבון בנק בשוויץ?

    הבנקים השוויצרים מודעים למוניטין שהם צברו במהלך השנים והם עושים את מיטב המאמצים כדי לשמר אותו. על כן, פתיחה של חשבון בנק באה לידי ביטוי בבדיקת נאותות כדי להבטיח כי הנכם מתאימים להיות חלק מלקוחות הבנק שלהם. למרות שאין כל הגבלה על ישראלי או אזרח זר לפתוח חשבון בנק בשוויץ, במידה ובדיקת הנאותות לא תעלה על ציפיות הבנק בו תרצו לפתוח בו חשבון הוא יהיה זכאי לסרב לכך.

    חלק מהדברים שבגללם בנק שוויצרי יכול לסרב לפתיחת חשבון הוא השקעות ועסקים במחצבים במדינות אפריקאיות, דבר שנחשב בלתי הומני בקרב שוויצרים בשל תנאי העסקה לא הוגנים והשמועות על העסקת ילדים. כל השקעה עסקית שעלולה להיות מקושרת לתחומים מפוקפקים כמו סחר בנשק או סמים מייד תדליק נורה אדומה בקרב נציג הבנק שיפסול את בקשת פתיחת חשבון הבנק. בנוסף לכך, בעלות של מניות ברוסיה גם כן יכולה להוביל לפסילת החשבון בשל המוניטין המפוקפק של רוסיה בקרב מדינות המערב.

    ברוב המכריע של הבנקים ההפקדות נעשות באירו, דולר או הפרנק המקומי. אולם חלק מהבנקים יאפשרו לכם להפקיד גם שקלים. בנקים שוויצרים גובים עמלת תפעול מאזרחים שאינם שוויצרים או מליכטנשטיין, כאשר העמלה הזו נעה סביב ה-400 פרנק בשנה. מבחינת מיסוי, אין הבדל משמעותי בין בנק ישראלי לבנק שוויצרי למעט העובדה כי בשוויץ ישנה דחיית מס והוא משולם בסוף השנה בשונה מישראל. לשוויץ ישנה גם אמנת מס שכרותה עם ישראל כך שתהיו פטורים מתשלום מס כפול.

    במידה והנכם מעוניינים בפתיחת חשבון בנק בשוויץ יהיה עליכם להפגש עם נציג בנק בשונה מאזרח שוויצרי שיכול לעשות זאת אונליין. נמליץ לכם לעקוב אחרי המתרחש ולבדוק את מכסת החשבונות שיוקצו לפתיחה בקרב זרים. ישנם למעלה מ-200 בנקים בכל רחבי שוויץ לפי דיווח של הבנק המרכזי, לכן יש לבדוק באילו מהבנקים ההקלה הזו תחול

    כתיבת תגובה

    banner