contact-us
close-form

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    מדינות באירופה עם החוקים הנוקשים לגבי Airbnb

    תאריך 14/09/2023

    יואל

    בפועל השכרה לטווח קצר דרך פלטפורמת Airbnb מהווה לרעיון נהדר עבור בעלי דירות ונכסים להרוויח תשואה גבוהה בזמן קצר. פלטפורמת Airbnb שפרצה לשוק בסערה לפני כמה שנים טרפה את הקלפים בכל הנוגע לחופשות כאשר רבים החליטו להתאכסן בדירות במקום ללון בבתי מלון יוקרתיים. למרות הרעיון המהפכני, ל-Airbnb גם השלכות שליליות על ענף התיירות ומחירי הדיור.

    פלטפורמת Airbnb גדלה בקצב מסחרר תוך מספר שנים, וכעת שוק הנדל"ן מוצף בדירות להשכרה לטווח קצר. מספיק שרק תכנסו לאפליקציה, תקישו את היעד הרצוי ותחזו בעשרות הדירות שנמצאות ברחוב אחד בודד. כלכלנים רבים בעולם מכנים את המצב הקיים "Airbnb Bust" ובו השוק מוצף ונתון בתחרות לא הגיונית. זאת מאחר ורבים מעוניינים להרוויח תוך כדי השכרת הנכס הריק שלהם לתיירים רבים אשר מגיעים מכל העולם.

    בועת ה-Airbnb הובילה למצב ובו מחירי הדיור זינקו אל על ולא אפשרו לתושבים המקומיים במדינות השונות למצוא מקום מגורים הולם. בתחילת הדרך ההגבלות היו מינוריות ואפשרו כמעט לכל אדם להשכיר את הדירה או החדר שלו לכל צרכן. במידה ולא ידעתם, חברת Airbnb הוקמה על ידי זוג סטודנטים שהשכירו את המזרן שלהם לתיירים שהגיעו לסן פרנסיסקו. תופעה נוספת שהייתה נפוצה בקרב בעלי נכסים שהשתמשו בפלטפורמה היא העלמת מס. רבים השכירו את הדירות שלהם ולא דיווחו לשלטונות על כך, ומדינות רבות החליטו להשיב מלחמה.

    בשנים האחרונות מדינות גדולות ומתוירות בעולם החליטו לחוקק חוקים שיגבילו את בעלי הנכסים בצורה ובאופי בה הם משכירים את הדירות שלהם. זאת כדי להוריד את מחירי הנדל"ן ולאפשר לתושבים המקומיים אפשרות לשכור דירה במחיר הולם.

    רשימת המדינות באירופה עם ההגבלות הנוקשות ביותר:

    • צרפת – בפריז שבצרפת החליטו להילחם ב-Airbnb בטענה כי הפלטפורמה דוחקת את התושבים המקומיים מחוץ לעיר. בעלי נכסים בפריז שמעוניינים להשכיר את הנכס שלהם לטווח קצר חייבים להירשם בעירייה המקומית והינם מוגבלים להשכרה למשך 120 יום בשנה. במידה והם חורגים ממספר הימים, עליהם להמיר את הנכס שלהם לאירוח תיירותי מרוהט. צרפת אף הקימה יחידה מיוחדת שתפקידה לאתר בעלי נכסים שעוברים על החוק ולקנוס אותם.
    • גרמניה – בברלין בעלי נכסים מחויבים לקבל אישור לשם השכרת הנכס שלהם, והם מוגבלים להשכרה למשך 90 יום בשנה בלבד. אלו אשר עוברים על החוק יהיו נתונים לתשלום קנסות כבדים. במינכן הדרומית ניתן להשכיר בתים שלמים לתקופה של שמונה שבועות בלבד, ולאחר מכן לקבל אישור מיוחד על מנת להאריך את התקופה. בשטוטגרט בעלי נכסים אשר משכירים יותר ממחצית הנכס שלהם יהיו מוגבלים לתקופה של 10 שבועות בשנה.
    • איטליה – משרד התיירות של איטליה החליט לאחרונה לצאת במלחמה נגד תיירות היתר בערים שונות במדינה, ועתיד לחוקק חוק אשר מגביל את השהות באזורים מסוימים כדי לא לאפשר לבעלי נכסים להשכיר את הדירות שלהם לתקופות קצרות. בפירנצה משרד התיירות עתיד לאסור השכרה במרכז ההיסטורי באופן גורף.
    • הולנד – בעיר הבירה אמסטרדם ניתן להשכיר דירות ונכסים לתקופה מוגבלת של 30 יום בשנה. במידה ובעלי הנכסים מעוניינים להאריך את התקופה, עליהם לקבל אישור מיוחד לשם כך.
    • פורטוגל – כדי להילחם במחירי השכירות שמטפסים מיום ליום, הממשלה הפסיקה להנפיק רשיונות לנכסים חדשים. כמו כן, כל הרשיונות הקיימים ייבחנו כל חמש שנים על מנת להבטיח כי בעלי הנכסים אינם עוברים על החוק ומאפשרים השכרה לטווח קצר במחיר הולם. בעלי נכסים שימירו את הנכסים שלהם להשכרה לטווח ארוך יהיו זכאים להקלות מס שונות מהמדינה.
    • ספרד – בברצלונה קיים איסור על השכרה של חדרים פרטיים דרך Airbnb לתקופה של מתחת ל-31 יום. העיר אף הקימה צוות ייעודי שבוחן ומסיר נכסים אשר אינם עומדים בחוקים. בפלמה בירת מיורקה, יש איסור על השכרה של נכסים בבנייני דירות. החוק מאפשר השכרה של בתים צמודים קרקע או בתים פרטיים כדי למנוע הפרעות ורעש לשכנים המקומיים.

     

    כתיבת תגובה

    banner