contact-us
close-form

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    כיצד להגן על הנכס שלך לקראת החורף

    תאריך 28/03/2024

    יואל

    אלו מאיתנו שצפו בסדרה משחקי הכס בוודאי מכירים את הציטוט האייקוני "Brace Yourself, Winter Is Coming", ולאור התנודות הקיצוניות של מזג האוויר ברחבי העולם חשוב יותר מתמיד להגן על הנכס שבבעלותכם לקראת עונת החורף הקרבה ובאה. בקיץ האחרון ברחבי העולם הטמפטרטורות טיפסו ל-40 מעלות ומעלה, וגלי חום פגעו בענף התיירות באיטליה, אנגליה, יוון ועוד. על פי תחזיות החורפים הבאים עתידים להיות גשומים וקרים ביותר, ומומלץ להערך מראש כדי לשמור על תקינות הנכס שלכם ולהמנע  מתיקונים יקרים.

    יש לקחת בחשבון היכן ממוקם הנכס שלכם ולבצע את הפעולות המתאימות על מנת למגן אותו. במידה והנכס שלכם ממוקם בצפון אירופה, יש למגן אותו מפני נזקי שלג וסופות שעלולות לפגוע בחלקו הפנימי והחיצוני של הנכס. במידה והנכס שלכם ממוקם במדינה בעלת אקלים חם יותר לא תאלצו לדאוג מפני נזקי שלג, אך דעו לכם כי סופות גשמים וברקים מסוכנות לא פחות. ההמלצות שנביא היום יעזרו לכם להבין כיצד להכין את הנכס שלכם לקראת החורף ולהגן על סביבתו הפנימית והחיצונית במידה ובבעלותכם דירה בבניין מגורים או בית פרטי עם גינה.

    הגנה חיצונית

    החלק החשוב ביותר אשר שומר עליכם מוגנים ויבשים מפני הסופות שבחוץ הוא כמובן הגג שמעל ראשכם. חשוב לוודא כי הגג של הנכס שלכם אטום ואין סכנה לחדירת מים בימי גשומים. במידה ולנכס שלכם גג מרוצף או גג בטון מומלץ לבדוק שהמרזבים אינם סתומים וישנה תנועת מים סדירה. הדרך הקלה ביותר לבדוק שהמרזבים תקינים היא לשפוך מים ולראות כי ישנה זרימת מים. כמו כן, יש לנקות את המרזבים מעת לעת על מנת למנוע סתימה שעלולה להיווצר בעקבות לכלוך ועלים. ניתן גם להתקין מסננים יעודיים ששומרים מפני הצטברות לכלוך במקומות החשובים.

    יש לבדוק גם את החריצים שבין אריחי הבטון של הגג שלכם ולוודא שהם אכן אטומים ולא שחוקים או סדוקים. במידה והחריצים שבין האריחים אכן סדוקים וישנם מים שמצטברים בהם, ניתן לאטום אותם באמצעות רובה ( חומר אוטם אריחים מיוחד). בבתים ישנים בעלי גג רעפים יש לבדוק את תקינות הרעפים ולוודא כי כולם שלמים ואין רעפים שבורים שעלולים לגרום לחדירת מים אל תוך הנכס.

    במידה והנכס שלכם בעל גינה פרטית, מומלץ לקבע את כלל האביזרים שפרושים מחוץ לבית כדי למנוע את הסיכוי שהם יעופו ברוח בעת סופה. אחד הדברים החשובים ביותר לקיבוע דווקא נמצא על הגג והוא הדוד. מומלץ לנקות היטב את הקולטנים של דוד השמש על מנת לאפשר את עבודתו הסדירה וצמצום השימוש בדוד החשמלי במהלך עונת החורף.

    מדינות בעלות אקלים קר במיוחד נמצאות בסכנה של קפאון צינורות המים. בבתים פרטים ישנה האפשרות לחבר קומפרסור שדוחף אוויר לאורך כלל הצינורות בבית ומייבש את המים שמצטברים בתוך הצינורות. מומלץ ביותר בקרב השכרות לטווח קצר בשל האפשרות לייבש את המים הנותרים בין התחלפות השוכרים.

    הגנה פנימית

    כפי שדאגתם לאיטום הגג יש לדאוג גם לאיטום של כלל החלונות בבית. חלונות שאינם אטומים מכניסים אוויר קר אל תוך הבית ובמקרים קיצוניים גם מים שעלולים לגרום להיווצרות פטריות והצטברות עובש. יש לעבור על כלל החלונות, לוודא כי הטמפרטורה סביבם פחות או יותר זהה לשאר החללים בבית ולאטום סדקים במידת הצורך. חלונות אטומים שומרים על טמפרטורה אחידה בתוך הבית וחוסכים מכם הפעלה של מקורות חימום כמו מזגנים ותנורים ניידים.

    לאחר תקופת הקיץ בה המזגנים עבדו בתדירות גבוהה מומלץ לבדוק את המסננים ולנקות אותם היטב. מזגנים בעלי מסננים מלוכלכים יתקשו לחמם את הבית ויצרכ יותר חשמל. אמצעי חימום נוסף פופולארי הוא תנור הספירלה שעלול להוות סכנה בשל פליטת פחמן חד חמצני. התקינו קולטני עשן וקולטני פחמן חד חמצני בחללים השונים בבית על מנת להגן על כלל הדיירים מפני חנק והרעלה.

    מערכת החשמל היא היחידה שנמליץ לכם לא לבדוק  באופן אישי אלא לשכור את שירותיו של איש מקצוע בשל סכנת התחשמלות. שימוש נרחב במכשירי חשמל במהלך החורף יוצר עומס על מערכת החשמל בבית והסיכוי לקצרי חשמל והפסקות חשמל גדל. הזמינו חשמלאי מקצועי שיבדוק את כלל מערכת החשמל שבנכס שלכם הכוללת בין היתר את ארון החשמל, מספק הפחת, התקעים והשקעים. המלצה נוספת היא לרכוש אל פסק (UPS) שישמור על המחשב האישי או כלל מכשיר חשמל אחר שתחברו אליו מפני הרס או תקלה בעת הפסקות חשמל. מכשירי חשמל במטבח כמו מקרר, תנור או כיריים מומלץ לחבר אל מגן ברקים שיגן מפני הפסקות חשמל.

    טיפים נוספים

    אם הנכס שלכם נמצא במדינה בעלת אקלים קר במיוחד עם סופות שלגים קשות כמו בצפון אירופה או קנדה, נתן לך מספר טיפים נוספים שיכולים להקל עליכם במהלך החורף הקרוב והחורפים הבאים:

    • הפשרת שלג מהירה – פטנט פשוט שיאפשר לכם להפשיר את השלג המצטבר מחוץ לנכס שלכם הוא שילוב של מים רותחים, סבון כלים פשוט ואלכוהול מזוקק. ערבבו את כלל החומרים, התיזו את הנוזל על פני שכבת השלג שתרצו להפשיר, ונגבו קלות על מנת להסיר את שכבת השלג.
    • שכבת הגנה כפולה על החלונות – פתרון נוסף למניעת חדירה של אוויר קר מבחוץ היא עיטוף השכבה הפנימית של החלונות באמצעות ניילון נצמד. שכבת ההגנה הכפולה תמנע מהאוויר הקר לחדור אל הנכס, ותשמור על האוויר החם בפנים.
    • מיגון הרכב – השימוש ברכבים פרטיים בעונת החורף עלול להיות מאתגר. על כן, נסו להתיז מעט ספריי שמן על שכבת הגומי לאורך הדלת של האוטו על מנת להקל על הפתיחה, הכניסו חול לחתולים בתוך גרב ואחסנו בתוך הרכב למניעת הצטברות רטיבות, ופרשו מגבת בשמשה הקדמית של הרכב למניעה של הצטברות שכבת שלג.

    כתיבת תגובה

    banner