contact-us
close-form

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    העברת כספים לחול בצורה הטובה ביותר

    תאריך 28/01/2024

    יואל

    בין אם אתם מבצעים עסקאות בחו"ל או סתם רוצים להעביר סכום כסף לקרובי משפחה שגרים מעבר לים, בוודאי נתקלתם במדיניות המסורבלת של העברת מט"ח דרך הבנק או הדואר. נדמה כי בכל פעם כאשר מתבצעת העברה במטבע זר, מיד צצות עמלות מכל כיוון שמייקרות את התהליך ללא כל הסבר. עסקאות נדל"ן בחול דורשות ממשקיעים העברה של סכומי כסף גדולים ובאופן תכוף, ועל כן עליהם לבחור את השירות המתאים להם ביותר כדי להעביר את הכספים בצורה הבטוחה ביותר והזולה ככל האפשר. כיום נסקור את ארבעת הדרכים להעברת כספים לחו"ל כדי שתוכלו לבחור את השירות המתאים לכם ביותר.

    העברה דרך הבנק

    העברת כספים דרך הבנק היא האפשרות הפופולארית ביותר בקרב הישראלי הממוצע, אך אינה מומלצת כלל עבור משקיעי נדל"ן ואנשי עסקים. ישנן שתי דרכים בהן ניתן להעביר סכומי כסף דרך הבנק: הדרך הראשונה היא באמצעות קוד Swift שהוא רצף ארוך של מספרים שמקשר בין מעביר הכסף למקבל הכסף, או באמצעות שיק מטבע חוץ אשר מונפק על ידי הבנק ונשלח בדואר. רבים נשענים על הבנק בעת העברה של כספים לחו"ל מאחר והבנק מצטייר בתור גוף מאובטח שיבצע את הפעולה בצורה הטובה ביותר. אך החסרון של הבנק הוא גבייה של עמלות שמייקרות את התהליך שיכרסמו עמוק בכיסכם בעת העברה של סכום גבוה. כך שבמידה ואם אתם מעבירים סכומים של למעלה מ-2000 דולר אמריקאי באופן תכוף, מומלץ להמנע מהעברה דרך הבנק.

    העברה דרך הדואר

    שיטה נוספת היא העברה של כספים דרך סניף דואר עם דלפק של שירות Western Union העולמי. תוכלו להעביר כספים בהעברה בנקאית או במזומן, וכל שתצטרכו הוא לגשת לדלפק, למסור פרטים מזהים ואת פרטי מקבל הסכום. זוהי שיטה קלה ומהירה, אך היא אינה זולה כלל. העמלה שתשלמו בעת שימוש בשירות Western Union נעה בין 13 ל-300 דולר אמריקאי. בנוסף לכך שירות Western Union זכה במהלך השנים למוניטין שלילי בשל נוכלים רבים שהשתמשו בו לעקיצה של רבים. ישנה חברת בת של Western Union הנקראת Quick Pay אך גם היא אינה זולה ובעת השימוש בה תצטרכו לשלם עמלה קבועה של 15 דולר בהעברה של סכום עד 3000 דולר.

    העברה דרך בנקים וירטואלים

    הבנק הירטואלי המוכר ביותר להעברה של כספים לחו"ל הוא PayPal. התשלום ב-PayPal נהוג בחנויות וירטואליות רבות, ורבים משתמשים בשירותיו גם להעברה של כספים מעבר לים. בפועל, זה הוא השירות הנוח ביותר להעברה של סכומים קטנים בין עצמאים וחברות קטנות. אך הוא אינו מומלץ כלל בהעברה של סכומים גדולים בעקבות עמלות גבוהות שמייקרות את התהליך. ניתן להרשם למסלול עסקי ולקבל עמלות מוזלות, אך במידה והינכם מעבירים כספים בצורה תכופה שירות זה אינו מומלץ כלל. בנק וירטואלי נוסף שאהוד בקרב אנשים שמחלקים את זמנם בין מספר מדינות הוא Revolut. ישנם למעלה מ-12 מיליון אשר משתמשים בשירותיו של הבנק והוא תומך ב-29 מטבעות שונים.

    העברה דרך חברות פרטיות

    לאחרונה יותר ויותר חברות פרטיות צצות מעבר לפינה ומציעות העברה של כספים לחו"ל בצורה נוחה ויעילה. היתרון הגדול בהעברה של כספים דרך חברות פרטיות הוא שהעמלות שלהן נמוכות משמעותית בהשוואה לשירותים האחרים. החיסרון הוא החשש של רבים להעביר סכומים גבוהים דרך חברות פרטיות שעלולות להתפס כפחות בטוחות בהשוואה לבנקים או הדואר. למרות זאת, ישנן מספר חברות פרטיות מומלצות ביותר בעלות שירות לקוחות נוח ונגיש, ועמלות נמוכות שלא יקרעו לכם את הכיס. כעת נציין חלק מהחברות המומלצות על ידי רבים להעברה של כספים לחול:

    • Wise – חברה שהוקמה לפני למעלה מעשור ומאפשרת העברה של 26 מטבעות שונים והמרה לכ-57 מטבעות זרים. העמלה ש-Wise גובה נמוכה מאוד ונעה בין 0.25% ל-1% מהסכום המועבר. היא מאפשרת העברה של כספים גם לאלו שאינם בעלי מנוי בחברה ומהירה יחסית בזמן ההעברה. החסרונות של Wise הם עמלת הכניסה הראשונית (אך אינה גבוהה כלל), אי אפשרות הנפקת כרטיס אשראי בינלאומי בישראל (שאכן קיימת בחו"ל), והיעדר שירות הלקוחות בשפה העברית.
    • Remitly – חברה שנוצרה במטרה הראשונית לסייע למהגרים שנאלצו לעזוב את מקום מגוריהם ולהמשיך לכלכל את משפחתם שנותרה מאחור. היא פועלת בלמעלה מ-150 מדינות ומשתמשים בה כשני מיליון בני אדם. החברה הינה אינטרנטית לחלוטין ובשל החסכון בכוח אדם היא מאפשרת גבייה של עמלות נמוכות יחסית. העלות של ההעברה מגולמת בשער החליפין של יום העסקה ונעה בין 0.5% ל-2% בהתאם למדינה ולמטבע. היתרון המשמעותי של החברה היא האפשרות לביצוע העברה ישירות ממכשיר הסמארטפון שלכם, אך ישנו חיסרון של היעדר שירות לקוחות טלפוני.
    • OFX – אחת החברות היעילות ביותר להעברה של סכומי כסף גדולים כאשר הסכום המינימלי להעברה הוא 1000 דולר. רבים בוחרים להשתמש בשירותיה בשל היעדר מגבלה לסכום ההעברה, כך שתוכלו לעביר ככל העולה על רוחכם. החברה אינה גובה עמלה לשירותיה, אך היא מסתירה את העלות בשער חליפין גבוה שנע בין 2% ל-4% בהתאם למדינה ולמטבע. היא מאפשרת שליחה של כספים ל-190 מדינות ברחבי העולם ומעניקה שירות לקוחות באנגלית 24/7. החיסרון הנוסף לשירותיה בנוסף לעלות הגבוה, היא העובדה כי העברה של כספים דרכה עלולה להמשך עד שבוע ימים.

    כתיבת תגובה

    banner