כיצד פלטפורמת טיקטוק עוזרת למכור נכסים
תאריך 05/12/2024
יואל
מכירים את הטיקטוק? הפלטפורמה שהילדים שלכם כנראה מבלים בה את רוב שעות הימים כאשר הם בוהים במסכים. בוודאי שמעתם עליה המון וראיתם בה סרטונים הומוריסטים בעיקר שמעסיקים את כל משתמשיה, אך לאחרונה היא הפכה לכלי משמעותי בקרב סוכני הנדל"ן ברחבי העולם אשר מצליחים להנגיש את הנכסים שאותם הם מעוניינים למכור. היא לא באה להחליף את שאר הרשתות החברתיות כמו אינסטגרם ופייסבוק שמהוות לחלק בלתי נפרד ממכירות הנדל"ן, אך היא אמצעי חיזוק חסר תקדים שיכול לעזור לכם למכור את הנכס שלכם, או להציע לכם נכסים חדשים לרכישה באזורים שונים.
מהי פלטפורמת הטיקטוק?
הטיקטוק היא רשת חברתית שמשמשת ליצרת קטעי וידיאו קצרים באורך שנע בין 3 שניות ל-10 דקות כאשר התוכן המוצלח ביותר הוא כמובן הקצר ביותר. זה מאחר וטווח הקשב של בני האדם ירד עם כמות הגירויים הטכנולוגים שהם חשופים להם כיום, וכדי לגרום לתגובה מצידם יש לתפוס את תשומת ליבם במהירות האפשרית. הטיקטוק יצאה לראשונה בסין בשנת 2014 בשם Dǒuyīn שעד היום היא נקראת כך בסין, ויצאה לשאר השווקים בעולם בשנת 2018 לאחר האיחוד שלה עם חברת Musical.ly.
כבר בשנת אוקטובר 2018 טיקטוק הייתה לאפליקציה עם כמות ההורדות הגבוהה ביותר בארצות הברית, ונכון לשנת 2022 היא רשמה כשני מיליארד משתמשים. כמו כל רשת חברתית היא קיבלה גם ביקורות שליליות בעיקר בקרב הורים שראו את ילדיהם מבלים בה שעות, ובנוסף לכך בתור היותה רשת חברתית סינית במקור היא לא סובלת כל סממנים שהם נגד המדינה שלה. אט אט הפכה הטיקטוק מרשת חברתית שבה מעלים יוצרי רשת סרטונים בהם הם רוקדים או שרים לטרנדים ידועים, לכלי שיווק חסר תקדים.
אם התעניינתם בעבר בשיווק דיגיטלי בפייסבוק ואינסטגרם, כדאי שתדעו שגם לטיקטוק יש מערכת פרסום ענפה שמאפשרת לכם להגיע לקהלי יעד מגוונים. תוכלו לייעד את התוכן שיצרתם לקהל היעד הרצוי באמצעות פילוח על ידי פרמטרים שונים כדי להבטיח שתגיעו לקהל שיצפה בתוכן שלכם ובתקווה יבצע המרה לכדי מכירה. אך כמובן גם לפרסום האורגני יש כוח חסר תקדים והדבר הטוב ביותר הוא לשלב בין פרסום ממומן לבין אורגני.
איך כל זה עובד?
ראשית, הורידו את האפליקציה למכשיר הסמארטפון שלכם והחלו לעיין בה. היא אינה מיועדת לשימוש במחשב ועל כן היא יכולה להיות מאיימת מעט עבור קהל מבוגר שאינו רגיל להשתמש בסמארפון כמו בני הדור הצעיר. לחשבון הטיקטוק שלכם תוכלו לעלות הן סרטונים והן תמונות, אך דעו כי הסרטונים הם המדיה החזקה ביותר וזו שתמשוך יותר קהל. אחרי הכל, אתם רוצים למשוך את תשומת הלב של הצופים כמה שיותר מהר מאחר ואתם מתמודדים עם עוד משתמשים רבים באפליקציה.
על קצה המזלג, ההמלצה היא להשתמש בכל הכלים שטיקטוק מביאה לכם כדי לתפוס את תשומת ליבם של המשתמשים. לאפליקציה יש מערכת עריכת סרטונים נוחה למדי שתאפשר לכם ליצור סרטונים מבלי צורך בידע מקדים בעריכת וידיאו. לכך מתווספים כלים נוספים כמו סטיקרים, פילטרים וטרנדים נוספים שיאפשרו למקד את התוכן שלכם. לבסוף, מומלץ להשתמש בהאשטגים שמסומנים עם סולמית # לצד המילה על מנת למקד את התוכן שלכם עבור קהל שמחפש תוכן מסוים באפליקציה.
יש לקחת בחשבון שישנה עקומת למידה לעבודה עם האפליקציה והיא לא מסתכמת בפרסום של הסרטונים וזהו זה. טרם תחילת העבודה נמליץ לכם לחפש אחר יוצרי תוכן שעוסקים בתחום הנדל"ן על מנת להבין את הנישה וכיצד להנגיש אותה באפליקציה. חלק מן היוצרים שעוסקים בתחום הנדל"ן בטיקטוק הם: TheNYCAgent, TheHouseofWhiting ו-ewemove.
כמה הטיקטוק עוזרת להניב עסקאות?
את כוחה הרב של הטיקטוק זיהו משקיעי הנדל"ן בשנת 2020 בתקופת הריחוק החברתי של מגיפת הקורונה. דווקא בתקופה הזו המכירות הרקיעו שחקים ויותר ויותר אנשים חיפשו לרכוש נכסים על מנת להבטיח את עתידם. היעדר היכולת לבצע סיורים פיזים בנכס הובילו את סוכני הנדל"ן לייצר סיורים וירטואלים על מנת להציג את הנכס, ורבים קנו נכסים מבלי להכנס אליהם פיזית. יותר מכך, מסקר שביצעה Zillow עולה כי ל-36% מכלל הרוכשים אין כל בעיה לרכוש נכס מבלי לראות אותו. כשני שליש מהמשתמשים בטיקטוק מבלים למעלה משעה באפליקציה בכל יום, כך שצופה ממוצע יכול לראות כ-10 דירות שונות ב-10 דקות. סיטואציה שכמובן לא יכולה להתקיים בשום אופן במציאות.
סוכן נדל"ן במדינת טקסס בארצות הברית שמכנה את עצמו בטיקטוק TheHouseofWhiting טוען כי לקח לו כשבוע בלבד מהרגע בו הוא פתח את המשתמש שלו ועד למכירה הראשונה. נכון להיום יש לו למעלה משני מיליון צפיות בסרטונים שלו שמציגים מגוון נכסים למכירה והמכירות גבוהות מאי פעם. מבדיקה מהירה של הסטטיסטיקות שלו עולה כי 90% מכלל הצופים אינם עוקבים אחרי המשתמש שלו, והסרטונים שלו שמציגים את מגוון הנכסים קופצים באופן אורגני למשתמשים אשר מחפשים תוכן שעוסק בנדל"ן.
על פניו נדמה כי הטיקטוק עדיין נמצאת בנקודה בה היא נפוצה בעיקר בקרב משתמשים צעירים ולא בקרב מבוגרים שמחפשים לרכוש נכסים. עיקר המשתמשים באפליקציה הם בני 14 – 29 שבאופן טבעי עדיין לא מחפשים אחר נכסים לרכישה. אך אלו יכולים לשמש עבור הוריהם ככלי מטווח להנגשת הנכסים שלהם באפליקציה לכל שאר האוכלוסיה המבוגרת יותר שאט אט מגלה את הטיקטוק. הכו בברזל כל עוד הוא חם, ולמדו כיצד להשתמש בטיקטוק על מנת לחפש נכסים לרכישה, או למכור את הנכסים שלכם לקהל הרלוונטי.