contact-us
close-form

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    מה לעשות עם AirBNB לטווח קצר במהלך מגפת הקורונה?

    תאריך 02/05/2022

    יואל

    כשתייר נוסע לחו"ל יש לו 2 מטרות עיקריות – להשיג חוויות טובות מהנסיעה, ולהשיג אותן בזול. המלונות, הצימרים ובתי הנופש לא מעט פעמים הופכים את הנסיעות לעניין יקר, השמור לאנשים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה יותר. אבל Airbnb הפכה את הנסיעות לעניין הרבה יותר משתלם, איכותי ובעיקר זול. אמנם ברוב יחידות האירוח השירות שיקבלו לא יהיה ברמה של בית מלון, אך עבור תיירים רבים זה בדיוק מה שהם צריכים.

    ממש כמו waze בתחום הניווט ו Uber בהסעות, Airbnb היא פלטפורמה שיתופית שנועדה לקשר בין מארחים לאורחים ובשל כך גם להוזיל עלויות. כמעט כל אחד יכול לשכור או להשכיר דירה דרך Airbnb, וכל מה שצריך זה חשבון מאומת כולל פרטים אישיים, שנועד להבטיח עבור שני הצדדים שהעסקה תתבצע בצורה אמינה. בחירת הדירה או בית הנופש מתבצעת בדרך כלל ע"פ דירוג מבקרים, אמינות המשכיר וכמובן המחיר.

    מצד המשכירים הפלטפורמה יכולה להיות מאוד משתלמת מכמה סיבות מרכזיות:

    • חשיפה גבוהה למיליוני אנשים – האתר מאוד פופולרי בתחום התיירות, רשומים בו מעל 150 מיליון משתמשים מכל העולם, ובינואר 2020 ביקרו באתר כ־91 מיליון מבקרים. ברגע שהנכס שלכם מוצג שם בצורה אטרקטיבית, תוכלו לקבל פניות חדשות מכל העולם בלי יותר מדי מאמץ.
    • תהליך בטוח – הפלטפורמה מתווכת בין שני הצדדים בצורה בטוחה וזהירה, על מנת להבטיח שהתשלום יעבור למארח, ושהאורח יקבל את התנאים שהוא ציפה להם. אם בכל זאת אחד מהצדדים לא עמד בהתחייבות שלו, מעבר לפידבק שאפשר להשאיר בדף האישי, Airbnb מתחייבת להחזרים ולביטוח נכס של עד מיליון דולר.
    • מיקסום תשואה ­מהנכס – דרך Airbnb תוכלו למקסם את התשואה מהנכס שרכשתם בהשכרת הנכס לטווחים קצרים יותר. באופן כזה אמנם יהיה צורך להשקיע יותר זמן וכסף באחזקה ובניהול, אבל הרווח שלכם יהיה גבוה יותר לו הייתם משכירים לאורך זמן.

    השכרה לטווח ארוך VS השכרה לטווח קצר

    בתור משקיעים, הקונפליקט הזה בוודאי מוכר לכם. האם להשכיר את הנכס שרכשנו לטווח הקצר או לטווח הארוך? איך נמקסם את התשואה מהנדל"ן מבלי לאבד את הביטחון בהחזר ההשקעה? מדובר בדילמה לא פשוטה, ובקצרה מדובר ב2 סוגי השקעות שמתאימות לכל אחד באופן שונה.

    לפני שנעבור לדבר על דירות Airbnb בימי הקורונה, נביא בפניכם יתרונות, חסרונות ולמי מתאימה כל השכרה:

    השכרה לטווח קצר

    בהשכרה לטווח קצר תוכלו לגבות מחירים יחסית גבוהים יותר פר יום, משום שהמבקרים לא מתחייבים לזמן ארוך. בנוסף, תצטרכו להתעסק פחות בנוגע לגבייה משום שהכל מתנהל דרך הפלטפורמה. למרות זאת בצורת ההשכרה הזו, עליכם להיות אקטיביים יותר, ולדאוג לאחזקת הנכס בתדירות גבוהה.

    השכרה לטווח קצר מתאימה בעיקר למשקיעים שרוצים למקסם את הרווח מהדירה ולהתעסק בניהול הנכס. ההשקעה כאן אקטיבית יותר על פני השכרה לטווח ארוך, אבל בדרך כלל גם משתלמת יותר.

    השכרה לטווח ארוך

    בניגוד לטווח קצר, בהשכרה לטווח הארוך ההשקעה תהיה יותר פסיבית. כל מה שתצטרכו זה למצוא דייר שיסכים לחתום על חוזה למספר חודשים או שנים, ואתם תהנו מהשקט בגביית שכר הדירה. ההבדל העיקרי שיכול להוות יתרון או חסרון, הוא שאתם מתנהלים מול דייר אחד למשך תקופה ארוכה.

    בטווח הארוך אין לכם הוצאות אחזקה גבוהות יותר משום שהשוכר דואג לעצמו ונשאר שם לאורך תקופה. מצד שני, הרווחים יכולים להיות קטנים יותר מאשר דירות לטווח קצר, משום שאוטומטית ברגע שהחוזה הוא לטווח ארוך – שכר הדירה יהיה נמוך יותר.

    כעת, לאחר שראינו את ההבדלים בין סוגי ההשכרות, בואו נראה מה אפשר לעשות עם דירות Airbnb בתקופה המורכבת שאנחנו עכשיו – במגפת הקורונה.

    4 פתרונות יצירתיים להשכרת Airbnb בזמן הקורונה

    תקופת הקורונה היא תקופה מורכבת עבור משקיעים בחו"ל. רוב כלכלות מדינות אירופה מתבססות על עסקי התיירות, כך שמשקיעים בתחום התיירות ספגו את מכה לא פשוטה. כמעט ואין תיירים, גלי התפשטות בכל מקום, ובהרבה מקומות לא רואים את האופק. המומחים מעריכים שעל מנת למצוא חיסון לקורונה ולמגר את המגפה, ידרשו כמה חודשים ואפילו שנים עד שיצליחו למצוא חיסון מדויק, לאשר אותו ולהפיץ אותו בכל המדינות.

    הקורונה כאן כדי להישאר ולכן צריך למצוא פתרונות מחוץ לקופסה שיאפשרו לכם להחזיק נדל"ן ועדיין לייצר ממנו הכנסות. ריכזנו לכם כאן 4 רעיונות יצירתיים להשכרה לטווח קצר דרך הפלטפורמה, שיתכן ויעזרו לכם ליצור הכנסה נוספת דווקא בתקופה הזו:

    • השכרה לסטודנטים – צעירים רבים שחתמו על חוזים ארוכים מוצאים את עצמם ללא אפשרות לשלם שכר דירה גבוה לתקופה ארוכה. חלקם גרים אצל ההורים, אבל לסטודנטים שלומדים במדינות אחרות אין אפשרות לממן שכירות לטווח ארוך. אם נוסיף לכך את העובדה שהם לומדים בעיקר מהבית, גם אם הנכס שלכם ממוקם באזור תיירותי ולא סטודנטיאלי ויוצע במחיר טוב, הם יקפצו על המציאה.
    • משרדים מחוץ לקופסה – להרבה אנשים נמאס לעבוד מהבית ובצדק. לרובם אין חדר עבודה מתאים לעבודה ממושכת, והשהייה בתוך הבית כל היום עלולה להוביל למיאוס ואפילו לדכאון. לשם כך תוכלו לייעד את הנכס שלכם לעובדים מהבית שרוצים לשנות אווירה, לעבוד במיקום עם נוף יפה, שולחן משרדי וגישה לwi-fi.
    • מטיילים מקומיים – אמנם התיירות החיצונית פסקה, אבל הפנימית עדיין חיה ונושמת. תושבים רבים מגלים מחדש את המדינה שלהם ובמקומות בהן יש הקלות, הם יוצאים לטייל בהרי המדינה, באתרי תיירות ולאורך החופים. מדובר בהזדמנות שכדאי לנצל ולהציע דירות Airbnb למטיילים המקומיים.
    • דירות בידוד – אמנם השכרה מסוג זה יכולה להסתבך במידה והאורח יצא חיובי, אבל רבים מהנכנסים לבידוד לא רוצים להכביד על המשפחה. כדי לפתור את הבעיה, תוכלו להציע להם להתארח ביחידות דיור דרך Airbnb בהן יוכלו לשהות במשך 14 הימים הקרובים.

    כמובן שבכל אחד מהם חשוב להקפיד לנהלי משרד הבריאות של המדינה ולהישמע להנחיות, כדי שחס וחלילה לא נרחיב את מעגל ההדבקה והנכס יחויב להיסגר.

    כתיבת תגובה

    banner