contact-us
close-form

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    איך קונים דירה אונליין מבלי לטוס לחו"ל?

    תאריך 02/05/2022

    יואל

    אפשר לקנות הכול דרך האינטרנט – הגיע הזמן לנדל"ן!

    במאה ה-21, כשאפשר לקנות כמעט הכול דרך האינטרנט, החל מצעצועים לילדים, אוכל וגאדג'טים וכלה  במטבח שלם וריהוט יוקרתי. האינטרנט עוזר לנו להיחשף לעולמות שונים ולרכוש בצורה קלה וידידותית יותר. מבלי לחכות בתור, עם אפשרות להשוות מוצרים שונים תוך כדי ומבצעים שגורמים לעסקים רבים לעבור להתנהל דרך האונליין. הרי לעסק הרבה יותר משתלם להחזיק חנות אינטרנטית שמוכרת את עצמה בלי צורך בשטח פיזי, נציגי שירות, קופאים וכו', כי הכול מתנהל בצורה אוטומטית.

    מעבר לחסכון של בית העסק, הלקוח יכול להשוות מחירים, לקבל הצעות מחיר במקביל וללמוד את השוק הרבה יותר מהר מפעם. היום אפשר המרחק שמפריד בינינו לבין המידע הוא בסה"כ כמה קליקים. השאלה המתבקשת היא האם גם בתחום שלנו, תחום הנדל"ן אפשר לבצע עסקאות אונליין, בלי לטוס לחו"ל? הרי רכישת דירה היא לא תהליך פשוט ובכלל לא זול, ואי אפשר להשוות בין קניית צעצוע מאיביי ב-100$ לבין נדל"ן באירופה ב-250,000$.

    מה הבעיה ברכישה פיזית?

    נכון, האינטרנט אף פעם לא יחליף את היחס האישי והשירותיות של חברת הנדל"ן איתה תעבדו. אבל בכל אופן לצורה הזו יש כמה חסרונות:

    1. נסיעות ארוכות – חלפו הימים שבהם הכול היה צריך להיעשות פיזית. לא תמיד משתלם לקחת ימי חופש מהעבודה כדי לערוך ביקורים בנכסים שונים. היום אפשר לעשות סיורים וירטואליים בנכס, או לבקש סרטון מפורט. הרכישה באונליין חוסכת זמן, אנרגיה וכסף שמושקע בנסיעות הלוך ושוב מהנכס וחזרה.
    2. השוואות מחירים – באינטרנט תוכל להשוות מגוון רחב של אתרים ונכסים, על מנת לאתר את הנכס שמתאים לתקציב וליכולות שלך. כך תוכל לחסוך עבודה של יועץ נדל"ן, להיחשף לכמות גדולה של נדל"ן ולבחור בעצמך.
    3. מהירות ונוחות – תהליך הרכישה לעתים רבות יהיה מהיר יותר כתוצאה מחסכון בפגישות, התייעצויות וישיבות מתמשכות עם חברת הנדל"ן, עורך הדין, המוכר ועוד.

    רגע, אבל מה הקאטצ'?

    אחד החסרונות העיקריים של רכישה וירטואלית הוא שאתם לא תהיו פיזית בנכס החדש שלכם. החוויה שונה בדרך כלל מתמונות שרואים ברשת לבין המציאות בפועל. הפתרון לזה הוא שכירת סוכן נדל"ן שמכיר את האזור שאתם רוצים לרכוש בו, מבינים את הרגולציות ואת שוק הנדל"ן במדינה. ברגע שיש לכם סוכן כזה יהיה לכם קל יותר להפחית בעיות שעלולות להיווצר כתוצאה מחיפוש באינטרנט.

    נכון להיום קיימים אתרים רבים המאפשרים חיפוש, השוואה וסיור במאות נכסים במדינות שונות. חלק מהם מאפשרים גם סיור וירטואלי בתוך הנכס, וחלקם מספקים נתונים מתעדכנים על הנכס וסביבתו כגון אחוזי פשיעה, ממוצע הכנסה, משק בית וכו'.

    עדיין אין פלטפורמה שמאפשרת לבצע עסקאות בין הקונה למוכר, מן הסתם היא תשנה לגמרי את כל עולם הנדל"ן, אבל עד אז תוכלו להשתמש בסוכן או חברת נדל"ן שתבצע את הבדיקות הרלוונטיות עבורכם. כל מה שתצטרכו לעשות זה לעבור על נכסים מתאימים באתרי האינטרנט, לבחור את הנכס המתאים וסוכן הנדל"ן יעשה זאת עבורכם.

    10 טיפים שימושיים לרכישת דירה אונליין

    • הגדירו מדינה – אתם מוזמנים לעבור על המדינות השונות באירופה שסיקרנו באתר, על מנת להבין באיזו מהן כדאי לכם להשקיע. יהיה לכם קל יותר אם תתחילו לצמצם אפשרויות מבחירת המדינה.
    • הגדירו תקציב – לפני שאתם הולכים לחפש הצעות מחיר באתרי אינטרנט וסוכנויות נדל"ן, כדאי להגדיר תקציב קבוע איתו תוכלו לצמצם אפשרויות.
    • הגדירו סוג נכס – נדל"ן יכול להיות מחנייה שמורה בתל אביב ועד ארמון מפואר באוסטרליה. חשוב להגדיר את סוג הנכס שתרצו להשקיע בו – בית נופש, דירת Airbnb, וילה, על מנת לצמצם אופציות.
    • בדקו סוכנויות – כדי לבצע רכישה באונליין כדי ליצור קשר עם סוכנויות אמינות שפועלות בחו"ל ומכירות את שוק הנדל"ן המקומי. ברגע שיש לכם סוכנות, ההתעסקות שלכם בכל הליך הרכישה תקטן, אך מצד שני עלות העסקה תגדל. ניתן לבצע את העסקה באופן עצמאי, אך בצורה כזו כדאי לקיים אותה פיזית עם המוכר, על מנת שלא ליפול לנוכלויות.
    • השוו נכסים – יש לכם מחשב וגישה לwi-fi? מצוין! נצלו אותו לעריכת מחקר מדוקדק והשוואת נכסים בהתאם לפרמטרים שהגדרתם – מדינה, תקציב וסוג הנכס. קיימים אינספור אתרים לחיפוש והשוואה כמו https://www.europeanproperty.com/ או https://www.liveio.com/en/property/overview/
    • ערכו מחקר על הנכס – אתרים כמו https://www.realtor.com/ יאפשרו לכם לקבל מידע על השכונה בה ממוקם הנכס, לצפות בסטטיסטיקות ואפילו לבקש סיור וירטואלי בבית.
    • אל תתפתו להנחות – באתרים רבים יציעו לכם לרכוש נכס דרך חברה מסוימת בהנחה / הטבה. כשמדובר בעסקאות נדל"ן אל תתפשרו. עדיף לקחת חברה מקצועית שיודעת לעשות את העבודה שלה כמו שצריך, מאשר חברה מפוקפקת שמוכרת דרך מבצעים והנחות.
    • אל תשכחו ניירת – לרכוש נדל"ן מהאינטרנט זה מעולה, אבל חשוב שיהיו לכם את כל המסמכים הדרושים כדי להוכיח בעלות. מעבר לכך, עליכם לדרוש מהמוכר להציג מסמכים תקניים המאמתים את בעלותו על מנת לא להיכנס לבעיות ברכישת הנכס.
    • בחרו עו"ד מקצועי – לעורך הדין תפקיד חשוב ברכישת הנכס, והוא לפקח על הנושא הרגולטורי ולבדוק שכל התנאים בחוזה נכונים. על כן כדאי לשכור עו"ד שמכיר את השוק המקומי ואת תהליכי הרכישה שלו.
    • הורדה אחרי הצעה – בין הצעת הרכישה לבין חתימה על החוזה עצמו, יכולים להפריד שבועות ואפילו חודשים. בזמן הזה המוכר יכול לקבל הצעות גבוהות יותר מאתרי האינטרנט ולבטל את התהליך. כדי למנוע מצב כזה, תוכלו להגיש הצעת רכישה רק בתנאי שהמוכר יוריד את ההצעה מהשוק. דבר זה ייתן לך יתרון על פני משקיעים אחרים, וימנע פיצוץ של עסקת הנדל"ן ברגע האחרון.

    לסיכום, לא פשוט לרכוש דירה אונליין אבל זה יכול לחסוך מכם המון זמן, אנרגיה וכסף. אנחנו ממליצים לכם לעבור שוב על 10 הטיפים הללו ולראות איך תוכלו להשתמש באינטרנט לטובת מציאת עסקת נדל"ן משתלמת.

    כתיבת תגובה

    banner